BNL karting series 2018 Round 2

1 juli 2018 te Ostricourt Frankrijk.

 

We schrijven 30 juni en 1 juli 2018, We gaan proberen een vervolg te geven aan de geweldige flow waar we inzitten met de resultaten. Na het winnen van de eerste BNL ronde en het winnen van de eurotrophy ronde 2 in zweden nu BNL ronde 2 in het franse Ostricourt. Aan de bloedhete zomerse omstandigheden zou het niet gaan liggen. Het was meer het in bedwang houden van de zenuwen.

De kwalificatie op zaterdagochtend was met een P4 wel ok. Het veld zit dicht bij elkaar en de concurrentie is moordend.

Finale dag 1: De eerste finale was het wel zoeken naar de vorm. De snelheid was niet verkeerd maar niet voldoende om te winnen. Dit kon ook gezegd worden van de 2definale, zeker goed maar niet goed genoeg. De starts in beide finale waren nagenoeg gelijk te noemen waarbij telkens in de eerste 2 ronden teveel tijd werd verloren op mee te kunnen doen voor de overwinning. Maar met de 3deplaats in finale 1 en een 2deplaats in finale 2 kun je ook weer niet spreken van een slechte score. Je kunt nou eenmaal niet alles winnen dus moet je soms tevreden zijn met deze plaatsen. Het zogenaamde “damage control” gezien we leider zijn in het kampioenschap heeft gewerkt.

 

Finale dag 2: Begon met een dramatische kwalificatie. Niet zozeer voor de rondetijd welke werd geproduceerd maar het zeer onsportieve verloop. De zeer rommelige start van de kwali waarbij de heren het zichzelf moeilijk maken door te lang te wachten en niet voor elkaar willen rijden bracht een berg ellende met zich mee. De nr 1 van de zaterdag reed zijn bumper af op Mick, vervolgens gaf deze een vermeende brake test aan Mick waarbij Mick ook zijn bumper verloor. Door deze” bumper af” situatie volgen er dus tijdstraffen. Mick en zijn concurrent moesten dus achteraan starten.

 

Finale 1, Nu starten vanaf P15. Na een dramatische eerste 3 ronden kwam het “dieseltje” Mick op gang, waarbij hij duidelijk met gewaagd stuurwerk de weg naar voren wist te vinden. Uiteindelijk werd het plaats 6.

Finale 2 wordt het dan starten van P6. Hier moet gezegd worden dat de veranderingen aan het chassis goed uitpakte en Mick eindelijk kon meedoen voor de beste plaats. Dat het uiteindelijk P3 werd had meer te maken met het feit dat teveel risico nemen niet slim was,  gezien de stand in het kampioenschap en de resultaten tot dus ver. Maar de domper kwam alsnog toen er een tijdstraf van 5 seconden kwam vanwege een eigen fout bij de startprocedure. Door deze tijdstraf viel Mick terug van P3 naar P6.

Overall waren de behaalde resultaten wel voldoende voor een keurige 3deplaats. Hier kijken we dan ook trots op terug. Al met al alweer een redelijk topweekend voor Mick Nolten in een groot internationaal toernooi. Uiteraard met dank aan het GKS Lemmens Power race team. Rico, Fred, Egdar en natuurlijk de sponsors en fans  allen een grote dank voor jullie steun en hulp.

Met vriendelijke race groet,

MNkartracing.